czwartek, 1 sierpnia 2024

SupeRower lato 2024 - to aż 3 wersje rowerów z silnikami, na każdą okazję i klimat

Nadeszła PREMIERA nowej wersji projektu SupeRower, ale tym razem nie chodzi o jeden konkretny rower spalinowy czy ebike, chodzi o aż 3 różne wersje pojazdów. SupeRower to rower spalinowy oraz elektryczny ale dość solidnie rozbudowane o różne elektroniczne systemy ułatwiające korzystanie z tych pojazdów. Rower spalinowy jest także potocznie przeze mnie zwany "roweromotorem" a to dlatego że motorowerem nie jest. No dobra ale przejdźmy do tematu głównego.





SupeRower lato 2024 - to aż 3 wersje rowerów z napędem silnikowym





WERSJA TURBO








Zmiany i nowości wersji Turbo:


  • zmiana silnika na 100cc

  • wymiana gaźnika na nowszy model

  • dodanie filtra powietrza stożkowego

  • poprawa ogólnego designu

  • zmiana baku paliwa na 3 litrowy

  • dodanie nowej wersji napinacza łańcucha, na sprężynie (bardziej niezawodny)

  • przebudowa kufra i uzyskanie sporej dodatkowej przestrzeni

  • nowa klapka na zbiornik paliwa z plombą na szyfr (znaczne ułatwienie otwierania)

  • przebudowa systemu zasilania, (znaczne ułatwienia w obsłudze)

  • zastosowanie akumulatorków LIR1632 w czujnikach ciśnienia opon



Zmiany te sprawiają że rower w wersji TURBO stał się najmocniejszy ze wszystkich, jest jeżdżącą elektrownią, waży 35 kilo, posiada nowoczesne systemy i wskaźniki których nie posiadają nawet motocykle. Nowy mocniejszy silnik oraz szereg zmian w mechanice sprawił że ma więcej mocy by uciągnąć taki ciężar nawet pod górki i to bez p3dałowania, spala około 2,2- 2,5 litra na 100 km ale jednocześnie zwiększony został mu zasięg do około 120 -150 km na jednym baku.






WERSJA MINI















W jakim celu została zbudowana wersja MINI roweru spalinowego? Celem było zbudowanie MINImalistycznej wersji roweru z silnikiem, który nie posiada nic nadzwyczajnego prócz prostych narzędzi jak mini lampki, prosty licznik kilometrów, prędkości oraz motogodzin silnika i tak oto udało się zbudować rower o wadze 24 kilo, jest lżejszy od ebika, jest to rower z odzysku (ze złomu) ale po renowacji, (dostał jak to się mówi nowe życie, pewnie dawny właściciel tego roweru jest w szoku jak go teraz zobaczy 😂 ) zbudowany na dobrych częściach od shimano. Silnik tutaj to stary silnik 80cc (to ten sam silnik działający nieprzerwalnie od 2020 roku, ma tylko inny cylinder 80cc w wersji drugiej z 2021 roku) zdemontowany z poprzedniej wersji roweru spalinowego (obecnej wersji TURBO) został on przeniesiony do tego roweru i pracuje tutaj znakomicie, czuć sporo nowej mocy, której silnik nie miał w tamtej wersji roweru spalinowego. Prawdopodobnie jest to też spowodowane lepszą aerodynamiką a rower znacznie lepiej się prowadzi.

Rower ten będzie na każdą porę roku, także na zimowe jazdy, bo nawet wywrotki na tym rowerze nie spowodują dużych i kosztownych zniszczeń (jak w przypadku wersji TURBO gdzie jedna wywrotka może spowodować dość spore straty materialne).

Wersja MINI to rower spalinowy na każdą okazję także do szaleństw na polnych drogach a dzięki amortyzatorowi przedniemu czuć giętkość całego roweru i jeszcze lepsze jego prowadzenie.

Ten silnik przy odpowiednich ustawieniach iglicy pali około 1,8 do 2,2 litra na 100 km (w zależności od trudności trasy i wzniesień) Można powiedzieć że jest to wersja MINI w rozumieniu nie tylko prostej budowy ale także taniości jego utrzymania. 😉







WERSJA ECO









Wersja ECO to oczywiście wersja ekologiczna czyli rower elektryczny, oprócz niewielkich poprawek i zmian designu nie uległ znaczącym zmianom. Natomiast w roku 2025 ten rower z pewnością ulegnie znaczniej zmianie, między innymi w planach jest znaczne wydłużenie zasięgu a więc wymiana akumulatora i prawdopodobnie przejście na system 48 voltowy, który da jeszcze więcej mocy silnikowi a założeniem jest zwiększenie zasięgu od 100 do 200 km na jednym ładowaniu. To na razie plany na przyszłość dotyczące jego zasilania ale ogólnie ten ebike nie wymaga już innych modyfikacji bo już teraz sprawuje się świetnie w każdych warunkach i w całej Polsce w każdym terenie. Jedynie może ulec w jego przypadku zmiana designu a instalacja nowego akumulatora na lepszy i na nowej prowadnicy do niego to kwestia zajęcia kilkunastu minut. 😉





Podsumowując, według mnie najlepszy jest ebike czyli wersja ECO, bo sprawdza się doskonale w całej Polsce, nie ma z nim problemów, nikt się nie czepia, jest cichy więc można jeździć nim nawet po nocach. Z kolei wersja MINI znakomicie sprawdza się jako 'rower do szaleństw" i do jazd drogami polnymi, można bez obaw nim jeździć nawet po śniegu a wywrotka nie spowoduje większych zniszczeń i strat materialnych. Z kolei wersja TURBO to już prawdziwa BESTIA ten rower to jak jeżdżący czołg, swoje waży ale ma też ogrom mocy, głównie do jeżdżenia po drogach asfaltowych oraz wjazdy pod górki (czuć znacznie więcej mocy niż przy standardowych silnikach spalinowych 50cc i 80cc), jest też taką moją wizytówką i pokazem tego co można wpakować do niewinnego roweru, chodzi o multum systemów elektronicznych a także złożony system ładowania akumulatorów i odzysku energii ze słońca i toczenia się (solar i prądnica) prąd wytwarzany jest niezależnie od pracy silnika spalinowego.  😊 


Każda wersja według mnie coś w sobie ma i nie zamierzam tego zmieniać ani przebudowywać w inny sposób, to już są efekty końcowe tego projektu i uważam że temat projektu "SupeRower" został już wyczerpany.


Kto wie może czas na inne projekty, pływające lub latające, przyszłość pokaże .... 

"to be continued" jak to się mówi  😂





Zobacz więcej o rowerach w specjalnym dziale:

https://flesztech.blogspot.com/p/superower.html






Whatsapp Button works on Mobile Device only

Wpisz czego szukasz i kliknij w ikonkę lupy